Když začínala své působení celosvětová informační síť Internet, bylo to v první polovině devadesátých let minulého století. V té době se nedalo zcela hovořit o tom, že se jedná o tak významné informační médium, které by výrazně promlouvalo do povědomí lidstva, šlo spíše o nesmělý experimentální projekt, který spolu s poměrně primitivní výpočetní technikou nesliboval žádné zázraky. Lidé jej tehdy také nevnímali jako něco zásadního a důležitého, a byl na okraji zájmu společnosti.
S Internetem to však bylo podobné, jako s automobily, v padesátých letech dvacátého století měl auto snad jen jeden člověk z tisíce, ale dnes je v jedné rodině dokonce několik aut. Současné možnosti internetu se posunuly až na takovou úroveň, že jde o mnohdy sledovanější a využívanější médium, nežli televizní obrazovka.
Chcete-li dnes uspět v jakémkoli oboru, měli byste mít v první řadě vlastní web. Týká se to veškerého resortu obchodu a služeb, počínaje stavebním materiálem a konče třeba punčochovými kalhotami. To ale není zdaleka vše. Internetový prodej začíná a končí u problematiky SEO.
SEO pro e-shop-rychle bude zapotřebí u každého e-shopu, kde chcete uspět. Jestliže vás totiž vyhledávače zařadí někam až daleko dozadu, bude nesmírně málo pravděpodobné, že vás lidé objeví, a že si u vás také něco koupí nebo objednají. Vyhledávače s jednotlivými položkami SEO spolupracují a na základě toho také vyhodnocují výsledky. Takže například, kdo má dobře podchycené SEO pro Drupal, je velká šance, že bude někde v popředí, a že se tohoto portálu lidé všimnou.
Figuruje tu také jistá psychologie, protože lidé nemají ani čas a mnohdy ani zájem prohledávat stovky webů kvůli tomu, že chtějí koupit např. chladničku, prohlédnou si pouze několik zdrojů umístěných zcela v popředí a z nich pak vybírají vhodného prodejce.