Být skvělým vizážistou znamená podstoupit kurzy pod odborným dohledem. S největšími potížemi se začátečníci potýkají u očních linek a tzv. kouřového líčení – to je navíc základem zvýraznění typických rysů obličeje a jiná pravidla platí pro kulatý obličej, odlišná pak pro trojúhelníkový, nebo obdélníkový. Něco je třeba zvýraznit a jiné partie naopak potlačit. Kurzy také vyžadují pravidelný trénink, běžně se stává, že si budoucí vizážista smluví na volný víkend několik schůzek s kamarádkami a ty mu sedí modelem.
Kdo se rozhodne v tomto oboru podnikat, a nebývají to pouze ženy, může absolvovat pětidenní rekvalifikační kurz. Ten obsahuje pouze základní formy praktických cvičení líčení, večerní a denní make-up, a také teoretickou průpravu. Na základní kurzy navazují pokročilá líčení, která se specializují na určité situace, např. svatební make-upy, filmové líčení, foto make-up atd. Rozsah pokročilých kurzů může být od několikadenního až po vícetýdenní program od A do Z, kde se vyučuje úplně vše, dokonce i pánský make-up, speciální líčení pro módní přehlídky a líčení pro televizní moderátory a živá studia.
Ne každý se na profesi vizážisty hodí
Pokročilé kurzy však vyžadují určité schopnosti, značnou dávku talentu a dar od Boha vycítit optimální způsob vizáže. Kdo se na tuto práci hodí, se většinou rozpozná již po absolvování základního kurzu. Za každého studenta totiž mluví výsledky jeho vlastní práce.
Požadavky pro výuku vizážisty nevyžadují žádné zvláštní nároky – postačí základní vzdělání, projevit o obor skutečný zájem, a předpokladem je i dobrý zdravotní stav a schopnost komunikace s klientem. Práce vizážisty je zkrátka službou, která musí být klientovi příjemná.
Některé agentury poskytují kurzy pro uchazeče o zaměstnání evidované na Úřadech práce, jiné se zaměřují na budoucí podnikatele. Součástí kurzů jsou také techniky, jak získat zákazníka, zkrátka marketingové strategie je také třeba zvládnout.